Właściciel pisząc regulacje dla swojego e-sklepu, musi zaznajomić się z aktualnymi przepisami

Zainteresował Cię ten tekst? Jeśli tak, to koniecznie sprawdź tutaj naklejki 3D podobne materiały – one również są warte zainteresowania.
W ostatnim czasie wyjątkowo trudnym procederem, zwłaszcza dla niedużych sklepów, stało się pozywanie do sądu właścicieli, którzy błędnie napisali instrukcję sklepu (prawo w zakupach internetowych). Niektórzy radcy prawni lub instytucje wyrażające ochotę obrony praw klientów, znajdują błędne zapisy i składają doniesienie o o przekroczeniu uprawnień. W takim momencie sprzedawcy szukają różnych rozwiązań, usiłując na przykład ukrywać instrukcję sklepu przed wyszukiwarkami lub w ogóle nie wywieszając go na stronie i przedkładając go dopiero na wyraźne życzenie przyszłego konsumenta.

Mocodawca nie pozostawia jednak wątpliwości co do tego, że właściciel sklepu musi posiadać regulamin placówki i wykładać go do wglądu kontrahentom. Według zapisów aktu prawnego sporządzony przez usługodawcę regulamin, musi zawierać rodzaje i zakres świadczonych usług, warunki wykonywania tych usług, wymagania techniczne oraz zakaz dostarczania treści bezprawnych, wymogi podpisywania i odstąpienia od umów oraz proces postępowania reklamacyjnego. Niemniej jednak napisanie prawidłowego regulaminu sklepu, sprawia przedsiębiorcom wiele trudności. W sytuacjach wątpliwych warto skorzystać z doradztwa kancelarii prawnej. Zamierzając skorzystać z takiego wsparcia, warto mieć szkicowy regulamin e-sklepu.