U nas...

Zawsze znajdziesz coś dla siebie.

Efektywność w reklamie, efektywność głupcze!

Efektywność w reklamie, efektywność głupcze!

Efektywność w reklamie, efektywność głupcze!
Czy kiedy idziemy do sklepu, kupujemy produkt czy tylko obietnicę jego otrzymania? Głupie pytanie? Nie do końca, przynajmniej gdy realizujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy nie denerwuje nas sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem tylko jednego działu – sprzedaży? A do tego gratyfikacja finansowa za odniesiony sukces zostaje przyznana właśnie temu teamowi! A nam marketingowcom, pozostaje satysfakcja z dobrze wykonanego zadania oraz uścisk dłoni prezesa.

Powszechnie stosowanym sposobem rozliczania reklamy w Polsce jest system “płać za emisję”, bez względu na to z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie określany mianem CPM (Cost per Mille – koszt za tysiąc odsłon) choć jest generalnie obowiązującym w mediach, jest wyjątkowo mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty. Dlaczego? Firmy wydając miliony na kampanie reklamowe, “kupują” jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając całkowicie skuteczności swoich działań. Żadne bowiem medium nie gwarantuje efektów realizowanych kampanii. Po prostu, to co kupujemy w domu reklamy lub w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby na przykład można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy stałym budżecie, zwiększymy sprzedaż do poziomu X – czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to tylko obietnica, a rzeczywista obwiązująca umowa z mediami. Wtenczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa miałyby się znacznie lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Istotny jest tutaj branding, Wrocław to miejsce, gdzie znajdziemy kilka dobrych agencji, jak Mook.

Realizowanie kampanii reklamowych w modelu “płać za sukces” można stosować długofalowo. A co najważniejsze, wydatki na ten typ promocji mogą śmiało obciążać budżetu sprzedażowy. W naszym kraju, co prawda w praktyce nie dywersyfikuje się kampanii reklamowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto zastanowić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W poczytnym brytyjskim magazynie “The Economist”, w tekście poświęconym reklamie online, autor dowodzi: “To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy… Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Widzimy, że marketing w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważniejsze kosztem zmiennym. Im więcej sprzedajemy, tym więcej możemy wydać na tego typu reklamę!

admin

Comments are closed.