Co współcześnie może zaoferować Google Analytics – ciekawa pomoc dla marketerów

Podczas prowadzenia swojej firmy nieraz użyteczna jest wiedza na temat tego, jak postrzegany jest jej wizerunek. Współcześnie dzięki różnym narzędziom istnieje bardzo wiele efektywnych metod na sprawdzenie, jak potencjalni klienci widzą poszczególną firmę , a także kim są jej potencjalni klienci.

Google Adwords Quality Score

Autor: DigitalRalph
Źródło: http://www.flickr.com
Marketerzy z chęcią korzystają z różnych możliwości, jakie daje Google Analytics, profesjonalna platforma , która służy do zbierania i opracowywania danych przydatnych do rozwijania się przedsiębiorstwa – dzięki nim można w razie potrzeby przekształcić politykę firmy, wprowadzić nową kampanię reklamową, zobaczyć czy pożyteczne będzie rozszerzenie gamy usług lub targetu. Gdy konieczne są wiadomości na temat osób zaciekawionych daną firmą, Google Analytics to strzał w dziesiątkę – duży dostęp do wielu danych, klarowny interfejs , jak również prostota użytkowania to bez wątpienia atut tego narzędzia.

Osoba korzystająca z Google Analytics ma dużo interesujących opcji , które pozwalają na filtrowanie , jak również interpretowanie zgromadzonych informacji. W dwudziestym pierwszym wieku nie jest wielkim problemem dla eksperta zobaczenie, w jakich godzinach strona firmy jest przeważnie odwiedzana, zarówno z komputerów stacjonarnych, jak i coraz bardziej popularnych urządzeń przenośnych – przykładowo telefonów komórkowych, tabletów albo laptopów. Okazji jest nieprzeciętnie dużo i z tego powodu zdecydowanie warto z nich korzystać, aby kampania reklamowa marki mogła być naprawdę efektywna i zachęcała precyzyjnie te osoby, do których jest zaadresowana. Wówczas użyteczne są przeróżnego typu raporty tworzone przez mechanizmy Google Analytics – dzięki nim możliwe jest sprawdzenie, na co przeważnie klikają potencjalni klienci na stronie firmy, czy marka cieszy się popularnością na Facebooku i innych mediach społecznościowych, jaka jest wielkość sprzedaży w poszczególnym okresie. Owe raporty potrafią brać pod uwagę bardzo dużo rozmaitych czynników – przykładowo w jakim kraju treść odznacza się największą furorą lub który rodzaj reklamy jest najmocniej skuteczny, czy płatne wyszukiwania dobrze pełnią swoją rolę.

Chcąc poznać różnorodne możliwości jakie potrafi dać platforma Google Analytics najlepiej wypróbować ją samemu i przekonać się, jak bardzo potrafi być niezbędna wiedza w temacie rodzaju plików ściąganych ze strony internetowej, oglądanych filmów, czytanych artykułów oraz wielu innych użytecznych informacji, które Google Analytics kolekcjonuje i dokonuje bezcennej filtracji. Dzięki tym informacjom można znacznie powiększyć sprzedaż, zyskać nowych klientów i sprawić że dana marka staje się słynąca na rynku, zarówno miejscowym jak również globalnym. Płynnie zastosowana kampania marketingowa i należyte sprofilowanie targetu sprawi, iż dany promowany produkt bądź usługa będzie miło się kojarzyć, co zdecydowanie przełoży się na otrzymane zyski.