Jak rozplanować pracę sekretariatu w niewielkim biurze, żeby funkcjonował sprawnie i pomagał pozostałym pracownikom?

sekretariatu jest dostarczanie pracownikom przedmiotów, bez których nie mogą oni pełnić obowiązków służbowych. Należą do nich segregatory na dokumenty, przeróżne teczki czy nawet tak banalne przedmioty jak długopisy – nawet przydatna strona, dobrze zajrzeć. W zależności od liczby zatrudnionych w formie osób należy tak zaplanować zamawianie materiałów biurowych, by zawsze było ich trochę więcej – brakująca teczka konferencyjna czy papier do drukarki może bowiem w znaczącym stopniu opóźnić lub nawet zablokować normalny tryb pracy w biurze, co nie jest wskazane. Drugą kwestią jest zarządzanie bieżącą korespondencją przychodzącą do biura. Trzeba odbierać i wysyłać ważne dla firmy listy czy przesyłki, a także przechowywać kluczową korespondencję, która może przydać się jeszcze w późniejszym okresie. W tym wypadku doskonale sprawdzą się praktyczne segregatory, które umożliwią posegregowanie korespondencji, a później również sprawne odnalezienie potrzebnej rzeczy. Ostatnią kwestią jest organizowanie ważnych spotkań – zarówno wewnętrznych, jak i z zewnętrznymi kontrahentami. Zadanie to polega nie tylko na mailowym lub telefonicznym umawianiu spotkania, lecz również na przygotowaniu całej konferencyjnej sali tak, by uczestnikom spotkania niczego nie brakowało.